Rozhovor

Na začátek bych vám chtěl Ještěra představit, Ještěr je lídr týmu, stojícího za vývojem, v současnosti, nejnadějnějšího, kompletního módu pro hru Fallout 2 - Fallout: Between Good and Evil. Rozhovor je tak trochu o projektu, o ještěrovi samotném atp. Jedná se o kompletní, prakticky neupravovaný přepis mého rozhovoru s ještěrem z 12.1.2005.

Must@fa (09:21 PM) :

Zajímalo by mě jak a kdy tě poprvé napadlo, že stvoříš mód pro Fallout?

ještěr (09:24 PM) :

To jako "úplně poprvé"? To bylo někdy před dvěma třemi lety, dával jsem na 486ce dokupy takový hrubý a amatérský koncept... A pár věcí z něho využil teď a dost možná ještě využiju. Tenkrát to nebylo fakt nic jiného než pokus zoufalecky smířený s tím, že z toho na 99% nikdy nic nebude... A ejhle.

Must@fa (09:29 PM) :

Tenkrát ještě neexistovaly oficiální a mám za to, že ani neoficiální editory, takže je to docela samozřejmé. Můžeš, návštěvníkům Skynetu, prozradit jakou přesně činnost, kromě koordinace týmu, v něm vykonáváš??

ještěr (09:33 PM) :

No, editory už byly k dispozici různé. Krom toho, že celý team buzeruju ať nečumí z okna a dělá, pracuju na main-designu a jeho (rádoby) bezproblémovém začlenění do původních reálií, píšu texty všemožného charakteru a sem tam si namapuju něco, co prostě "vidím před očima a chci to tak mít". Bohužel přesně tohle je to, co zabírá gigabajty času, tak z toho pomalu ale jistě beru roha.

Must@fa (09:40 PM) :

Nepochybně je to velice náročné, nejen na čas a trpělivost, ale hlavně na zkušenosti. Máš již s podobným projektem nějaké zkušenosti, nebo je to tvůj první velký projekt?

ještěr (09:41 PM) :

BGE je první. Tzn. že zkušenosti sbírám tak nějak za chodu. Dělám teď na více věcech, takže to jde docela rychle.

Must@fa (09:41 PM) :

Fallout BGE, je podle všeho velice rozsáhlý projekt, máš nějaký odhad, jak dlouho by práce na projektu mohly trvat??

ještěr (09:44 PM) :

Koncept je dostatečně rozsáhlý na to, aby nás všechny po jednom utopil. :-) Pokud jde o release-date, rád bych, aby to na letošní Vánoce bylo venku. Zhruba o prázdninách ti pak řeknu, jestli je to věc s reálnými základy nebo jen vlhký sen.

Must@fa (09:47 PM) :

To je vcelku pozitivní zpráva, čekal jsem nějaké divočejší datum. Zajímalo by mě co si myslíš, že způsobilo zánik, troufám si říct, nejnadějnějšího projektu z českých luhů a hájů, Yuropu?

ještěr (09:51 PM) :

Yurop z 90% zabilo to, že Shigor Birdman je profi-developer, což je tak nějak přednější, protože nějaká Falloutí fan-magorie mu na chleba prostě nevydělá. Detaily neznám, nejsou moje věc. Fakt je, že pár lidí od F:Y nám nabídlo pomoc, takže...

Must@fa (09:57 PM) :

To jsem nevěděl, díky za velice zajímavou informaci. Tak teď už snad jen popřát celému Fallout: BGE Teamu, hodně štěstí, hodně trpělivosti a samozřejmě pevné nervy. Moc děkuju za rozhovor a za tvůj čas.

ještěr (10:01 PM) :

Rádo se stalo...