Mise

Brahmin Wood


Nejdřív zlikvidujte skupinu banditů. Jsou to celkem neobrnění a slabí nepřátelé, ale někteří z nich mají pušky. Hned na začátku si promluvte s vůdcem vesničanů Village Elder a přejděte most.  Za ním na vás čeká první bitka.  Není těžká, ale chce to trpělivost. Za mostem se vydejte doleva, vyčistěte okolí Guardhouse a seberte klíč. Pak jděte do Z části a promluvte si se šamanem.  Vraťte se ke Guardhousu a klíčem odemkněte dveře do domku. Postupujte dál a pečlivě prohledávejte mrtvá těla, bedny a podobně. Až najdete nějakou loveckou pušku (Farsight by ji měla mít už od začátku), tak se s ní rozhodně ozbrojte,  v prvních misích je to jediná dobrá zbraň na větší vzdálenost. Munice je klasická 7,62mm a měli byste jí mít  (a najít) dostatečné množství.  Po několika bojích se dostanete do domku s vězni. Zlikvidujte jejich strážce a jděte dál na SV. Postupujte přes bandity, až se dostanete k hlavní budově zhruba uprostřed mapy (je před ní velký totem). Vyčistěte okolí a vstupte dovnitř. Promluvte s Horusem a pak ho zlikvidujte i s jeho ochrankou. Prohledejte mrtvoly, bedny a truhly (jednu z nich musíte otevřít pomocí paklíčů, které byste už měli mít). Kromě jiného najdete i klíč, kterým lze odemknout dveře na J od hlavní budovy a zkrátit si tak cestu zpět do vesnice. Jděte si promluvit s vůdcem vesničanů, dostanete ”starobylý artefakt” – detonátor. Pak si ještě zaběhněte za šamanem, pokecejte a vezměte si healing powder. Pak už opusťte lokaci a vydejte se do lokace BOS bunker Alpha.


Bunker Alpha


Je to místo kde se budete zdržovat  po misi a před misí. Sice tam toho moc nepobudete, ale je dobré vědět co tam najdete. V Equipment Store pokecejte s quartermasterem,  můžete s ním obchodovat vybavení. V Infarmary naleznete medic officera, se kterým můžete obchodovat léky, drogy a podobně. V místnosti Recruits Pool můžete promluvit s recruits masterem a vyměňovat členy své jednotky. V hale pro vozidla Vehicle Depot najdete mechanika. V briefingové místnosti je důležitou postavou generál Barnaky, od něhož získáváte informace k dalším úkolům,  s ním vždy po návratu do bunkru určitě promluvte, získáte tak obvykle informace o nové lokaci v hlavní mapě. Po bunkru se občas poflakují i další postavy, například obchodníci ze spřátelených kmenů a podobně.


Freeport


Zde se poprvé setkáte se samopalem AK47. Je to univerzální zbraň s poměrně slušným dostřelem, solidní silou a možností automatické palby, používá běžné náboje 7,62mm. Některého ze svých vojáků touto zbraní určitě vybavte. Zvolte si některou z cest přes vyschlé koryto a jděte do J části, kde si promluvte s informátorem. Postupně čistěte celou lokaci, asi se vám podaří spustit poplach a přivolat tak posily banditů, ale alespoň získáte víc zkušeností a vybavení. Z jednoho domu můžete vysvobodit vězněnou Ripley (dveře otevřete buď paklíčem, nebo pomocí Prison Door Key, který vypadne z některého mrtvého bandity). Až pokosíte všechny bandity, prohledejte stany, v jednom z nich je Village Elder. Promluvte s ním a pak se vydejte do SV části, do evakuační plochy. Po opuštění lokace jděte opět do bunkru za generálem.


Rock Falls


Než se  vydáte k hlavní bráně, vyčistěte nejprve okolí základny. K bráně se přibližujte  zprava. Po boji otevřete bránu a vstupte dovnitř. V domě vpravo od brány zabijte Daisy, seberte jí Gate Key a osvoboďte vězně Nanuka. V domě nalevo od brány zlikvidujte kromě jiného banditu Luka, v budově dále na V zlikvidujete banditu, po kterém zbude Prison Key. Pomocí něj otevřete dveře do vedlejšího domu a promluvte s Diesoonem – získáte hledaný artefakt. Pokud jste vyčistili okolí základny, promluvte s ním znovu a on odběhne. Vraťte se na hlavní cestu vedoucí od brány a vydejte se dále do základny (na V). Zabijte dalšího z vůdců (tentokráte je to chlapík jménem Bo, který má v oblibě granáty), v jeho příbytku najdete i zamčenou truhlu obsahující manuál na trénink vědy. Pokračujte na V, projděte kravínem a dojděte k bráně (pozor na miny !). Pomocí Gate Key otevřete malý domek a přehoďte spínač, otevřete bránu. Vyjděte do prvního patra hlavní budovy, vyčistěte ho a sestupte do přízemí. Zabijte Jesse a mise je splněna, stačí se vrátit do bunkru Alpha. Od generála se dozvíte o nové základně.


Brotherhood of Steel, bunker Beta


Je úplně stejný jako bunkr alpha.


Macomb


Nezapomeňte se nejprve v bunkru zásobit dynamitem ! Na kraji města promluvte s vojákem a pak se vydejte po hlavní silnici. Vaším úkolem je likvidovat veškerý odpor a otevírat brány. První bránu otevře spínač v nedalekém domě.  U druhé brány promluvte s banditou, pak prozkoumejte okolní střechy a z truhly seberte House Key. Tím otevřete budku poblíž brány, ve které je otevírací spínač. Třetí bránu otevřete spínačem, který je hned vedle ní. Zajděte do knihovny a promluvte s knihovníkem. Pak se vydejte k další bráně. Spínač k ní je na balkóně nedalekého domu. Za branou se vydejte doprava a dejte pozor na miny. Poblíž je dům (poznáte ho podle zelené břečky, které je plná koupelna) s truhlou, v níž jsou brýle. Seberte je a jděte je dát knihovníkovi, dostanete manuál. Jděte až k páté bráně a otevřete ji spínačem, který je hned vedle. Měly byste odstranit barikádu. Barikádu lze zničit i střelnými zbraněmi, ale za cenu velkého počtu nábojů. Pak už nezbývá, než projet autem (nastoupíte/vystoupíte pomocí CTRL a levého myšítka)  až do vyznačeného zeleného sektoru.  Je lepší s ním vždy po otevření nějaké brány kousek popojet, abyste se pro něj nemuseli vracet přes celé město a zpátky na základnu.


Preoria


Nejdříve si popovídejte s týpkem Chevronem a se šamanem Dhalem. Vyčistěte od škorpiónů skaliska nad vesnicí i oblast na Z od vesnice a oberte nalezené mrtvoly. Pak sestupte do podzemí. Bunkr je na první pohled obrovský, ale je poměrně přehledný. Vyčistěte a důkladně prozkoumejte (čeká tu na vás i několik manuálů) S sektor a z modré skříňky (locker) seberte baterii. Na konci ”děravé” chodby najdete Yellow Pass Key. Jděte do JV sektoru. Nejprve musíte nahodit počítač, čímž aktivujete systém (bohužel včetně automatické obrany). Se strážními věžemi nemá cenu bojovat, raději se přepněte do realtimu a místnosti s věžemi probíhejte. V jižní části tohoto sektoru nahoďte další počítač a ve V části (v ordinaci) seberte z lednice Yellow Pass Key a použijte terminál. V další místnosti tak můžete sebrat nějaké lékařské vybavení. Najděte v sektoru modrou skříňku a seberte další baterii. Pak jděte do JZ sektoru. U vstupu do sektoru je přepínač, který na deset sekund vypne obranu a odemkne dveře, pak ale zapne venkovní věže. Musíte tedy někým přehodit přepínač, jinými postavami proběhnout přes tři místnosti během deseti sekund a rychle přepínač přehodit zpět. Sektor prohledejte a v místnosti s obrovským broukem seberte třetí baterii (opět z modré skříňky). Úkol splněn, vraťte se zpět na povrch (z bunkru byste si měli odnést i pár zbraní M14 a M16, ale já jsem jim nijak zvlášť na chuť nepřišel). Pokecejte s Dhalem a Chevronem a hurá zpět na základnu.


Quincy


A je tu první setkání s  beastmastery! Ne, že by byli něco zase až tak zvláštního, jsou obvykle celkem neškodní, ale pozor – obvykle  mívají jako doprovod různé potvory včetně Deathclawů. V boji s Deathclaws se snažte už na dálku používat mířené výstřely, abyste je knokautovali. Nablízko s nimi opravdu žádná legrace není, vašeho bojovníka obvykle sundají na zem a pak pěkně potrhají. Pokecejte s Arienne, jděte ze strany k budově 1, vylezte na střechu, sešplhejte na balkón, vstupte dovnitř a zabijte velitelku Commander dřív, než spustí sirénu. Z její mrtvoly seberte House Key, z vedlejší místnosti osvoboďte Hillary a promluvte s ní. Dostanete klíč, vylezte na střechu, odemkněte dveře a vypněte sirénu. Jděte do domu na S od Hillarina domu, vše pobijte a pokecejte s Evitou. V tomto domě je také vchod do tunelu vedoucího do kasáren, ale nemusíte ho nutně použít. Jděte také do elektrárny, v přízemí zhasněte světlo a zlikvidujte stráže (pokuste se minimalizovat ztráty v řadách civilistů a dbejte na to, aby nebyly zničeny stroje). Jděte se také podívat do ghúlské čtvrti  (Z část města),  promluvte s Elliotem, pomozte ghůlům v boji a znovu promluvte s Elliotem. Jděte do domu S od tohoto místa a zachraňte Elliotova bratra Gorgiho, pak si opět jděte promluvit s Elliotem. Jděte do kasáren, likvidujte veškerý odpor, na střeše zachraňte Felixe a zabijte Duffa. Pokud chcete, vyčistěte důkladně i zbytek města a prohlédněte všechny budovy, odměnou vám budou zkušenosti a pár užitečných předmětů.  Pokud jste v  městě skončili, vydejte se na základnu.


Mardin


Vyčistěte všechno od beastmasterů a jejich příšer a vstupte na hřbitov. Nejsevernější schody vedou do malé hrobky, ostatní do podzemního úkrytu. Sestupte do bunkru, likvidujte nepřátele a vydejte se do vězeňské části. Osvoboďte civilisty a z velké cely také vysvoboďte Deathclaw Matriarchu (klíč má jeden ze strážců poblíž). Pak se vydejte do velkého trůnního sálu a zlikvidujte Emperora Daarra. Poté si znovu promluvte s Matriarchou, úkol je splněn a vy se můžete vrátit na základnu.


Bunker Gamma


Další úplně stejný bunkr.


St. Louis


Zde poprvé narazíte na Supermutamty. Nedají se lehce porazit, ale jsou málo všímaví. V misi máte k dispozici obrněné vozidlo  (APC), kterému kulomety mutantů moc neublíží. Jen si musíte dávat pozor na granáty a nášlapné miny. Co nejdříve tedy své vojáky ozbrojte kulomety, které nepřátelům seberete . Měli byste najít i nějaký ten raketomet s municí. Hned u startu prohledejte stůl, najdete na něm nářadí a užitečné manuály. Pak nasedněte do APCčka a vydejte se přes mutanty (APCčko můžete využít i k jejich přejíždění) až k místu 1. Oberte mrtvoly a vydejte se pěšky do bunkru SZ od tohoto místa. V zapasťované truhle je ukryta ostřelovací puška. Na mostě vedoucím na S zlikvidujte miny a APCčkem pokračujte dál. Probijte se až do místa 3, pokecejte se Solem a medikem uzdravte vojáky. Nasednou do vozu a můžete je odvézt do místa 4 (Evac Point kousek od startovní pozice). S obrněným vozem ještě projeďte k místu 2 a vyčistěte zákopy (můžete přes ně APCčkem klidně projet). U mostu přes zelenou břečku najdete v zákopu Burkeho, pokecejte s ním a rychle z jeho  těla odstraňte nálož (disarm trap), jemu sice nepomůžete, ale sebe zachráníte.  Z jeho mrtvoly seberte plastickou trhavinu. Přes most snad ani nechoďte, cesta dál je zaminovaná a mutanti s kulomety jsou na tak dobrých pozicích, že v podstatě nemáte šanci projít. Navíc jsem se sem vrátil později a  tuto část lokace vyčistil, ale kromě dalších kulometů a nábojů zde není nic zajímavého.


Jefferson


Hned na začátku najdete průzkumné vozidlo,  sice ho zatím nevyužijete, takže ho zpočátku nechte stát, kde je, ale nezapomeňte si ho nakonec odvézt do garáže v bunkru, bude se ještě hodit. V nejbližším domě je na střeše v poličce ukryta laserová pistole. Jděte na V až k nádraží, vylezte na terasu, sejměte mutanta na protější terase a spojovací chodbou ho jděte obrat,  má u sebe plamenomet. Pak jděte do sektoru 1 a výstřelem (nebo výstřely) zničte generátor. Vydejte se do sektoru 2 a pokuste se generátor zničit z co největší dálky ostřelovací puškou,  vyřadíte tak z provozu i automatické věže poblíž. V ohradě (na mapě je označená jako Storage Facility) je v jedné bedně ukryta Flame Pistol. Vyčistěte i zbytek okolí továrny a pak se vydejte k sektoru 3. Zničte generátor, otevře se brána. Promluvte s Commanderem a zabijte ho, v lednici poblíž je skryt manuál Book of Science. Vstupte do budovy a promluvte si s vědcem. Vyjděte do prvního patra, zničte poslední generátor a vyjděte dveřmi ven do Exit Zone. Na hlavní mapě hned znovu klikněte na Jefferson, objevíte se na startovní pozici u auta. Nastupte a odjeďte na základnu.


Kansas City


Vaším úkolem je hned na začátku zaujmout obranné pozice u barikád z pytlů a pomoci ghúlům zlikvidovat útoky mutantů. Pak vstupte do katedrály a promluvte si s Bishopem Defconem. Jděte k J vchodu a zlikvidujte útočící mutanty (doporučuji kosit je ze střechy). U dvou z nich naleznete rotační kulomet. Poté ničte mutanty v budovách a jejich okolí J od katedrály. Určitě musíte zlikvidovat velitele v budovách 2, 3 a 4. V budově 2 naleznete kromě jiného laserovou pistoli, v budově 3 lékařský manuál, v domě J od 3 manuál pro vědce a v budově 4 výbornou brokovnici Panzor Jackhammer. V domě u V kraje mapy je skryt další vědecký manuál a v letištní budově samopal Tommy Gun. Pokud jste město vyčistili, vraťte se k Bishopovi a promluvte s ním. Pak vás již čeká jen návrat na základnu.


Osceolla


Prozkoumejte bedny u startovní pozice a pak vyčistěte domek č. 1.  Pak zlikvidujte hlídku u J brány (bod 3), z V obejděte potrubí a zaútočte zezadu na pozici 2. Pak se vydejte k Z bráně (bod 4), zlikvidujte ostrahu a jděte na S k vraku vzducholodě. Vyberte krabice a promluvte si s Roshambem. Na smetišti (v SV rohu mapy) se v krabicích povaluje pár užitečných věcí. Dejte si pozor, S a V část mapy je zaminovaná, kousek od smetiště je navíc věž s ostřelovači. Vydejte se do základny a vyčistěte ji od mutantů. Sejděte po schodech (6 nebo 7) do podzemní části základny. Pokecejte s Tokomatem a z jeho mrtvoly seberte Barnaky´s Letter. Od Tokomata jděte na V do baru (pozor, hned za dveřmi do baru je skryt mutant) a odtud na S. Promluvte si s Gammorinem a pak ho zabijte. Mise je splněna, takže se vraťte na svou základnu. Tam se dozvíte, že vás čeká přesun do dalšího bunkru.


Bunker Delta


Je úplně stejný jako ty předtím, s tím rozdílem že je na povrchu.


Junction City


Hned za branou hoďte řeč s Chuckem.  Nic od něj ale nekupujte (podvedl by vás podvrženým zbožím) kromě jedné věci –  Scout Handbook, ten berte. Jděte do domu 1, promluvte s Casey Barret a medikem vylečte jejího otce. Pak si znovu promluvte s Casey, podaří se vám ji přemluvit ke spolupráci s Bratrstvem. Jděte do domu 4 (Town Hall) a promluvte si se starostou Levisem. V polici za ním je skryt manuál Scout Handbook. Ve vedlejší místnosti si promluvte se starostovými asistentkami. V domě na J od Town Hall naleznete v horním patře opravářský manuál. Jděte do baru The Pit (dům 2) a promluvte s Angry Rickem. Má u sebe Robot Actuator, můžete ho od něj vykecat, vyhrát nebo ukrást. V horním patře tohoto domu je skryt vědecký manuál (Big Book of Science). Jděte do domu 3 (Juan´s Emporium), kde můžete koupit nebo ukrást Robot Arm. Opusťte město a jděte do V části. Likvidujte náboženské tech-fanatiky Reavers. Reaveři nejsou příliš drsní co se týče hitpointů a brnění, mají ale obvykle velmi dobré zbraně. Nejlepší je vykouknout na ně zblízka a rozstřílet je dávkou z kulometu. Déle trvající boj na dálku příliš nedoporučuji, jelikož někteří z nich mají laserové pušky s velkým dostřelem a ničivou silou. Určitě prohledejte mrtvoly všech Reaverů, které zabijete. Kromě již zmíněné laserovky můžete najít i Vindicator Minigun, automat Steyr, granátomet M79 a plasmovou pušku. Nezapomeňte také brát munici Micro Fussion Cell, která se hodí do laserové a plazmové pušky. V budově na SV seberte ze stolu Robot Torso. Až vyčistíte tábor Reaverů, vraťte se do města. Pokud bude vše v pořádku, promluvte se starostou a vezměte si Robot Head. Pokud bude město přepadeno Reavery, tak je zlikvidujte a Robot Head seberte ze starostovy mrtvoly. Poté se můžete vydat do Exit Grid.


Great Bend


A tady máme další novinku – boj s roboty. Pozor na ně – mají  přes 300 hitpointů, takže je rozhodně není radno podceňovat. Na roboty obecně platí daleko lépe zbraně energetické než cokoliv jiného, ozbrojte se tedy laserovými a plazmovými zbraněmi. Později se ve hře setkáte ještě s pulzními zbraněmi (počítají se jako Energy Weapons) a také s gauss guny, pro jejichž používání se počítají dovednosti Small Guns, případně Big Guns. Všechny tyto zbraně na roboty dobře fungují.  V této misi je potřeba zničit naprosto všechny roboty. Na začátku pokecejte s Jakem a postupujte na V. Z mrtvoly Ripley (na ulici) určitě seberte spoustu manuálů. Dejte si pozor na louži s elektrickými kabely napravo od silnice. Jděte do domku Z od těchto kabelů, promluvte s Noelene a z police seberte Paramedics Bag. V budově nalevo od silnice můžete sebrat kanystry s kyselinou a hlavně stisknout přepínač, který otevře silniční bránu. Za branou zahněte na J a na další křižovatce na V. Jděte silnicí na V a vstupte do komplexu vlevo. Jsou tu nepříjemní létající roboti s laserovými zbraněmi.V horním patře jedné z velkých budov můžete z mrtvoly sebrat HK Caws. V malém domku pokecejte s Mikem, v truhle poblíž jsou kanystry s kyselinou a Big Book of Science.

V druhé velké budově najdete střelecký manuál a manuál první pomoci. Vyčistěte SV smetiště a projděte jím na V konec silnice. Pokud se po silnici vrátíte kousek na Z, můžete pokecat a obchodovat s Glorií. Na V konci silnice se vydejte přes most na J (pod mostem je mrtvola, která má kulomet Bren Gun, chcete-li si ho vzít, musíte se kus vrátit a sestoupit do příkopu žebříkem, případně chodbou z Mikova domu). Za mostem otevřete dveře na J a vyčistěte lokaci od robotů. Podél J plotu se vydejte na Z. Vstupte do haly, zlikvidujte roboty a z jedné skříně si můžete vzít Enviromental Armour. Pokračujte dál na Z, bránu si otevřete spínačem poblíž. Ocitnete se na silnici vedoucí od S k J. Vyčistěte ji a barikádu v Z odbočce rozstřílejte. Vyčistěte JZ sektor a pokud jste systematicky likvidovali všechny roboty po cestě městem, měl by být váš úkol splněn. Postupte na Z do Exit Grid. Vraťte se do základny, v ideálním případě by měl mít zásobovací důstojník na skladě jedno Power Armour  rozhodně si ho kupte a dejte ho některému ze svých frontových bojovníků. Power Armour je jednak silné brnění, jednak zvyšuje sílu postavy. Bojovník však má dost velké postihy na činnosti jako je plížení, první pomoc a tak dále.


Coldwater


Tady roboti nejsou, ale zase potkáte zloděje několika Power Armor. Používejte na ně klidně konvenční zbraně (munici do energetických zbraní si šetřete). Pokecejte s Auditor Generalem a projděte budovy v prvním podlaží. V kapli pokecejte s farářem a pokud chcete, pod pódiem prolezte do tajné skrýše s několika zajímavými věcmi. Na tržišti můžete obchodovat s několika civilisty, jeden z nich má střelecký manuál. S od kaple jsou schody nahoru, které hlídají dva nepřátelé. V druhém podlaží jděte od schodů na J, promluvte se Simonem a následujte ho. Otevřete dveře na V a zlikvidujte násilníka, čímž osvobodíte Adele. Pak si se Simonem znovu pokecejte v baru. Můžete si projít i zbytek podlaží, z baru se pak vydejte po schodech nahoru.

Ve třetím podlaží není nic zajímavého, kromě Ma Baker, se kterou můžete obchodovat. Takže patro vyčistěte a hurá po schodech do čtvrtého podlaží. Kousek od schodů je chlapík v Power Armour, až ho zabijete, tak rozbité brnění seberte. V místnosti se zeleným slizem (na SZ) seberte manuál první pomoci. Vyjděte ven na útes a postupujte na J. Dávejte dobrý pozor na miny a na ostřelovače nad vámi.  Jděte až do nejjižnějšího domu, kde zabijte dalšího chlapíka v Power Armour, které pak seberte. Můžete zhasnout světlo a pak pokračujte domem na S až ke Guldo Sciavovi, kterého po krátkém rozhovoru zabijte a připravte o poslední Power Armor. Máte-li všechna (3) brnění, vydejte se zpět do prvního podlaží a pokecejte s Auditor Generalem. Pak už hurá na základnu (ve skladu by mělo být k dispozici další Power Armor).


Newton


A zase další roboti a dokonce i nové typy – setkáte se i se Scurry Boty, kteří jsou rychlí, velmi nepříjemní nablízko a s oblibou se maskují zahrabaní pod zemí. Také narazíte na stroj Tank Bot, na který používejte opravdu jen energetické zbraně. Ale teď již k misi samotné. Odbočte první odbočkou na J (na této silnici je i tank, který můžete opravit a pak v něm jezdit), vyčistěte nejbližší budovu, vystupte do prvního patra a po můstku projděte do budovy 1. Pokecejte s Glendou a odveďte ji do Extraction Pointu (stejné místo, kde jste začali). Vydejte se na smetiště a vyčistěte obě části (SV a SZ). Jděte do budovy 2 (vchod z J), zlikvidujte strážní věže v přízemí a vyjděte do prvního patra. Dejte pozor na pasti a pokecejte s Albertem. Vystupte na střechu (západnějším schodištěm), stiskněte vypínač, otevřete dveře a z truhly vedle deaktivované věže seberte pulsní granáty. Alberta odveďte do Extraction Pointu. Vydejte se do J části města. Jděte vyčistit kasárna (Barracks) v JV části. Důkladně prozkoumejte komplex domků spojených žebříky a můstky. V jednom z nich (dostanete se do něj jen po žebříku shora) najdete v lednici Advanced Power Armour. Z kasáren jděte na Z směrem k budově 4, dejte si pozor u budovy s nápisem Nuka Cola  vyběhne tu na vás spousta Scurry Botů. Vstupte do domu 4 a v přízemí promluvte s Rodgerem, poté ho odveďte do Extraction Pointu. Pak se vydejte do budovy 3 a sejděte do podzemní části. Promluvte s Tobiasem a klíčem, který dostanete, otevřete sejf. Seberte prototyp pulzní pušky a s Tobiasem (z jeho inventáře si můžete vzít Big Book of Science) jděte do Extraction Pointu. Nezapomeňte ve městě tank a vraťte se na základnu. Na základně po pokecu s generálem zjistíte, že budete opět měnit své působiště.


Bunker Epsilon


Nic nového, jen u překupníka je nějaké nové vybavení proti robotům.


Canyon City


Tady narazíte především na  Humanoid Boty, kteří jsou ozbrojeni laserovými puškami. Pokud máte nedostatek munice, tak prohledávejte jejich ”mrtvoly”, jelikož u sebe leckdy mají i více než 400 nábojů.  Od startovní  pozice jděte na V a prohledejte roboty, které cestou pokosíte. Měli byste najít Gauss Pistol (dostřel 50, poškození 22-32), několik výbušnin Remote Detonator Trap a odpalovač (Detonator). Jděte do komplexu 1 a v domku použijte u Power Node výbušninu (Remote Det. Trap). Při použití nastavte frekvenci (a zapamatujte si ji), pak postava výbušninu sama položí. Komplex opusťte dveřmi na S, přejděte silnici a vstupte do hlavních dveří velké budovy. Zlikvidujte Pacific Bota (má kolem 600 HP a platí na něj jen energetické zbraně), jděte k Power Node, použijte výbušninu (nastavte stejnou frekvenci jako u generátoru 1), pak vyjděte po schodech nahoru a k další Power Node položte nálož.

Tím máte odbyto zaminování generátorů 5 a 6. V horním patře jsou tři terminály (v J, JV a prostřední místnosti), se všemi ”promluvte”. Vydejte se do budovy 4 a opět položte k Power Node nálož stejné frekvence. Pak jděte na J do 3, v horním patře položte k Power Node nálož. Zbývá už jen budova 2. Můžete do ní vstoupit dveřmi ze S nebo dvojitými dveřmi ze Z, které se  ovládají  přepínačem za rohem.  Opět položte k Power Node výbušninu stejné frekvence, jděte do bezpečné vzdálenosti a použijte detonátor (nastavte ho na stejnou frekvenci jako nálože). Poté můžete lokaci opustit (Exit Grid).


Buena Vista


V téhle misi bohužel nefunguje mapa. Od startu jděte na Z až do SZ rohu lokace. Sešrotujte robota s plamenometem v zákopu a vydejte se podél Z okraje lokace směrem na J. Přejděte potok, zlikvidujte obránce opevněného domku a dveřmi v plechovém plotě jděte dál na J. Probijte se až do JZ části, vyčistěte bunkr a použijte Switching Console  zrušíte tak silová pole (Force Barrier). Jděte na Z a zatočte na S.  Vyběhne na vás robot Behemoth, který  má spoustu hitpointů a kulomet. Až ho zničíte, nezapomeňte  prohledat jeho pozůstatky.  Pak se tedy vydejte na S, pomocí dovednosti Science aktivujte terminál a pokračujte dál na S. V ohradě vyberte truhlu, vraťte se k terminálu a vydejte se směrem na V do hlavní budovy. Cestu hlídá raketová věž a hned v první místnosti číhá několik Security Botů. Zničte Power Node (nějakou zbraní) a jděte na J. Použijte Console a ve vedlejší místnosti pokecejte s umírajícím Percym.  Pak jděte na J do chodby a projděte všechny okolní místnosti. V jedné z nich použijte terminál, který otevře dveře do místnosti se schody.  Vyjděte po schodech na  plošinu, jděte na S, po  schodech  vyjděte na další plošinu a vydejte se po ní na V. Zničte raketovou věž a po žebříku slezte do místnosti s nádržemi zelené kapaliny. Po některém žebříku u V stěny místnosti vylezte na plošinu a pěkně shora pokoste nepřátele ve V místnostech.

Slezte a jděte do místnosti s letadlem. Otevřete velké dveře na V a zlikvidujte partičku robotů. Jděte zničit reaktor, pak se vraťte k letadlu a použijte Console. Jděte ještě zničit obě zbývající Power Node (v SV a JV místnostech). Vyjděte z budovy a opusťte lokaci Exit Gridem v JZ části. Po návratu na bratrskou základnu už možná budete mít možnost koupit si pulzní pušku a brnění Tesla Armor, které je vhodné proti energetickým zbraním a navíc postavu nezatěžuje postihy tak jako Power Armor.


Scott City


Tady na vás opět čekají staří známí : Humanoid-, Hower-, Scurry- a Security-Boti, ale  čeká na vás i několik Behemothů  (přes 1000 hp)  a  Pacification Botů (kolem 700 hp). Měli byste používat hlavně energetické zbraně, do kterých už je dostatek munice. Od startu jděte na V, obejděte velké smetiště z J strany a zničte Jamming Tower. Prolezte smetiště, v jeho SZ části zničte další rušící věž. Pak se vydejte do komplexu Internment Camp, který je S od smetiště. Zničte třetí Jamming Tower a prolezte všechny tři budovy.  V té západní osvoboďte a prokecejte Sebastiana a Elaine, v její cele seberte ze džbánu klíč (House Key).  Pak se vraťte na smetiště a klíčem otevřete jeden z domků ve V části (u Alarm Console), v polici uvnitř je střelecký manuál. Pak jděte zničit poslední rušící věž, je V od Internment Campu. Po její likvidaci by vám měla začít fungovat osobní mapa (Minimap). Pokračujte na V do hlavního komplexu. Pokud máte náladu, prolezte všechny budovy, zlikvidujte roboty a prohledejte všechny police, bedny a tak dále. Najdete pár užitečných věcí (mj. Big Book of Science), ale není to nic nepostradatelného. Jděte do budovy 1. Vyjděte až do nejvyššího (tedy druhého) poschodí, objevíte tělo generála Barnakyho. Seberte z něj General´s Locket. Vyjděte z místnosti na S, ocitnete se na střeše. Projděte všechny malé střešní domky, v jednom najdete několik manuálů a jednomu z robotů můžete vzít Gauss Mini Gun, v jiném domku je Kerr the Merchant. Jednou s ním promluvte a pak ho milosrdně zabijte. Teď už nezbývá nic jiného, než se vrátit na domovskou základnu. Až se ocitnete na základně, dobře si nakupte, čeká vás totiž finální mise.


Cheyenne Mountain


V bunkru 2  zlikvidujte co se dá. Použijte všechny terminály. Poté se vydejte po hlavní cestě. Kousek od bunkru jsou dva malé kaňony vedoucí doprava,  v prvním z nich je truhla s dynamitem a Super Tool Kitem, ve druhé bedna s nedostatkovou municí do Gauss Gunů. Stále postupujte po hlavní cestě a likvidujte veškerý odpor, dávejte si také pozor na miny. Vždy, když kus cesty vyčistíte, vraťte se s někým pro vozidlo Nuke Carrier a popojeďte, ať se pak nemusíte vracet přes celou mapu. Na rozdvojce zvolte pravou cestu, na levé jsou miny. Až se dostanete za druhý most, vyčistěte domek a také okolí vchodu do bunkru. Za tímto mostem také najdete na silnici bednu s náboji do  Gauss Gunů, jeden z  robotů poblíž u sebe má Gauss Rifle. Postupujte po silnici až ke vchodu do Vaultu (1).  Až zlikvidujte Behemotha, raketové věže a další verbež u brány, nechte v autě jen jednoho vojáka a s ostatními se už běžte schovat do bunkru. Až budou v bezpečí, zajeďte s autem k bráně a jakmile začne odpočet, vystupte s auta a alou za kamarády do bunkru. Nezapomeňte, že dveře v bunkru (mezi žebříkem a hlavní místností) musejí být zavřené. Bum, cesta do Vaultu je volná.


Vault Zero


Hned v první místnosti můžete pohovořit a také obchodovat s několika lidmi – Maximusem, Taisem, Khronisem, Maelyrou a Phoenixem. Na terminál uprostřed použijte dovednost Science, naskočí vám mapa a otevřou se J dveře, ze kterých se vyrojí roboti. Vysmažte je, jděte na křižovatku a vydejte se na Z, do křídla Security.  Probijte se do S části křídla a pomocí terminálu (opět Science) otevřete dveře. Projděte obě S místnosti a vyberte skříňky. Pak jděte do velké místnosti v Z části, aktivujte terminál (Science), vraťte se o místnost zpět a vstupte do místnosti, která je na mapě označená jako Vault Storage Locker. Vyberte všechny skříňky, získáte velmi zajímavé věci (včetně laserového kulometu).

Pak jděte do místnosti 2 a aktivujte terminál  (Science).  Vraťte se na křižovatku a vydejte se do jižního křídla  Cryogenics. Vyčistěte sektor od robotů a jděte do místnosti 3 (Vault Re-education Center). Z mrtvoly obyvatele Vaultu seberte hlavu a pak aktivujte terminál (Science). Nezapomeňte vybrat skříňky, pak se vraťte na křižovatku a jděte do V křídla  Power. Terminálem otevřete bariéru a jděte až do místnosti označené na mapě jako Vault Defensive System Generator. Aktivujte oba terminály (Science) a pokračujte do V části, do místnosti 4 (Vault Power Nodes). Aktivujte pomocí Science všechny tři terminály a nezapomeňte vybrat skříňky v J části místnosti. Pak se vraťte na začátek, použijte terminál u výtahu a vstupte do zelené plochy (jako Exit Grid), sjedete výtahem dolů. Vystupte a jděte na V. Až otevřete dveře, promluví na vás ”nový” generál Barnaky a pak na vás zaútočí i s dalšími roboty. Pusťte se do boje, generál po chvilce znovu promluví a pak z bitvy odejde. Pobijte ostatní roboty a z místnosti se vydejte na J. Zlikvidujte věže bránící most a jděte k hlavnímu komplexu. Vstupte do něj z V, sestupte doprostřed a zničte všech pět nádrží s mozky. Otevřou se jedny dveře, vydejte se tedy jedinou možnou cestou.  Vyčistěte místnost (jeden z robotů má Gauss Rifle), terminálem otevřete dveře a zničte mozek.

V hlavní místnosti se otevřou další dveře. Vydejte se tam a postup zopakujte.  Otevřou se třetí dveře, takže si vše zopakujte ještě jednou.  Poté, co zničíte poslední (tedy celkově osmý) mozek, vraťte se do hlavní místnosti a sestupte ke Calculatorovi (to je ten počítač uprostřed). Třikrát s ním promluvte. Teď již jste v podstatě na konci, ale musíte se rozhodnout, jak vše vyřešíte. Můžete počítač zničit (nebo prostě minutu počkat, po skončení odpočtu bude zničen i tak). Další možností je přijmutí jeho návrhu – s hlavní postavou či jiným vojákem jděte k velkému stroji a použijte terminál. Poslední možnost spočívá v tom, že po rozhovoru s Calculatorem promluvíte s Barnakym, který stojí opodál, a přijmete jeho nabídku (promluvíte s ním ještě jednou).  Teď už vás čeká jen závěrečný filmeček.  Po něm ještě následuje moc zajímavé  povídání o dalších událostech, které se  pro  různé  konce samozřejmě liší.